TEMATYKA ZAJĘĆ
1.Idzie jesień ….przez ogród i sad.
2.Idzie jesień…..do zwierząt.
3.Co z czego otrzymujemy.
4.Idzie jesień…z deszczem.
ZADANIA WYCHOWAWCZO -DYDAKTYCZNE: (oczekiwane osiągnięcia dziecka)
-Opisuje zmiany, jakie zaszły jesienią w sadzie
-Wymienia najważniejsze informacje związane z życiem i zwyczajami jeża, osy i szerszenia
-Rozpoznaje owoc, wykorzystując zmysły: wzroku, węchu, smaku i dotyku
-Przelicza w zakresie 6: określa gdzie jest więcej, gdzie mniej, o ile więcej/ mniej
-Rozpoznaje i nazywa cyfry 1, 2,3,4
-Rozpoznaje i nazywa warzywa i owoce oraz wykonane z nich przetwory
-Podaje informacje na temat sposobów przygotowania się niektórych zwierząt do zimy, wymienia zmiany zachodzące w życiu zwierząt jesienią
-Bada w zabawie właściwości różnych gatunków orzechów: kształt, kolor, wielkość, ciężar, strukturę powierzchni, smak
-Wie, na czym polega praca hutnika, rolnika, mleczarza, sprzedawcy: wymienia korzyści z ich pracy dla społeczeństwa
-Wypowiada się na temat historyjki obrazkowej( poprawnie pod względem gramatycznym), przelicza słowa w wypowiedzi, wypowiada się na forum grupy
-Rozpoznaje prostokąt wśród innych figur, opisuje jego wygląd
-Wyodrębnia głoski: (o,O, a,A,m,M,e,E) w wyrazach o prostej budowie fonetycznej, układa schematy i modele tych wyrazów
-Czynnie uczestniczy w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych, wykonując je zgodnie z poleceniem
-Układa obrazki, rysuje, maluje, nakleja elementy, uczestniczy w zabawach plastycznych