Statystyki

  • Odwiedziło nas: 176255
  • Do końca roku: 284 dni
  • Do wakacji: 95 dni

Październik u Montessorków

Drodzy Rodzice

W październiku  w naszej grupie poruszymy tematy:

  1.    Idzie jesień… przez ogród i sad
  2.    Idzie jesień... do zwierząt
  3.    Co z czego otrzymujemy?
  4.    Idzie jesień... z deszczem

Wykorzystując tą tematykę będziemy realizować następujące cele i zadania dydaktyczno    wychowawcze:

  1. Poznawanie sadu, drzew owocowych – rozpoznawanie ich po owocach; rozpoznawanie owoców: za pomocą dotyku, węchu, wzroku,  po smaku; wykorzystanie owoców drzew we wszystkich możliwych formach działalności, w tym działalności technicznej
  2. poznawanie sposobów przechowywania owoców (mrożenie, suszenie, pasteryzowanie)
  3. wyjaśnianie znaczenia terminu owoce egzotyczne; podawanie ich przedstawicieli
  4. rozpoznawanie i nazywanie najczęściej spożywanych warzyw, wskazywanie ich jadalnych części
  5. rozpoznawanie i nazywanie mniej popularnych warzyw, np.: patison, bakłażan, kabaczek
  6. nazywanie przetworów z owoców i warzyw (dżemy, kompoty, soki, sałatki, kiszonki), poznawanie sposobów ich robienia oraz wyjaśnianie potrzeby ich wykonywania
  7. zwracanie uwagi na rolę owoców i warzyw w życiu ludzi i zwierząt (pożywienie, dekoracje, środek leczniczy); utworzenie tzw. „Domowej apteki”
  8. poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy
  9. zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt przed zbliżającą się zimą: zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór, zwiększenie masy ciała
  10. określanie roli różnych zawodów w życiu społecznym; nabywanie szacunku dla pracy ludzi wykonujących różne zawody.
  11. dostrzeganie i nazywanie zmian zachodzących w przyrodzie późną jesienią
  12. zwracanie uwagi na ubiór dostosowany do warunków atmosferycznych
  13. obserwowanie zmian zachodzących późną jesienią (mgły, intensywne opady deszczu, silny wiatr, coraz krótsze dni, obniżanie się temperatury powietrza itp.).
  14. kształtowanie pozytywnych postaw związanych z zachowaniem zdrowia i bezpieczeństwa (spotkanie ze strażakami, próbna ewakuacja, „Pociąg do zdrowia”)
  15. poznawanie symboli narodowych, kształtowanie postaw patriotycznych (uroczystość „Zielnik polski …”)
  16. kształtowanie procesów poznawczych: spostrzegania wzrokowego, słuchowego, słuchu fonematycznego, myślenia, kompetencji językowych, procesów pamięci i uwagi
  17. przygotowywanie do czytania i pisania – rozwijanie sprawności manualnej, czynności grafomotorycznych, rozbudzanie pozytywnej motywacji do nauki czytania i pisania
    1. śpiewanie piosenek z repertuaru dziecięcego, uczestniczenie w zabawach muzyczno-ruchowych.
    2. uczestniczenie w zabawach ruchowych i ćwiczeniach gimnastycznych (w tym projekt Avia – Skrzaty”)
    3. podejmowanie różnych form działalności plastycznej oraz plastyczno- technicznej związanej z bieżącą teamtyką
       

      Zaprosimy też Państwa wraz z dziećmi na grupowe spotkanie jesienne, na którym będziemy robić przysmaki z owoców i warzyw.